Mental coach l Mental coachning l Mental tränare l Mental träning l Mental rådgivare l Mental Rådgivning l NLP Master Practitioner Stefan Pettersson
Mental Coach Stefan Pettersson
GRATIS COACHINGBREV MED REGELBUNDNA TIPS   STEFAN I MASSMEDIA   "JAG FICK HJÄLP AV STEFAN"
Hem
Anlita mental tränare
Framgångshistorier
Tips & självhjälp
Stefan i massmedia
Frågor och svar
Coachingbrevet
Om mental träning
Kontakt
 

E-postadress





Ta kontroll över din nervositet

Blir du ibland nervös inför en tävling eller något annat tillfälle när du vill prestera extra bra? Så är det för de allra flesta. Men det måste inte vara så.

Nervositeten kommer av att du har ett sätt att tänka, en mental strategi, som oftast är omedvetet. Men det går att göra strategin medveten och bryta nervositeten.

Gör så här:

1. Tänk på en situation där du brukar bli nervös och välj ett specifikt tillfälle som du kommer ihåg bra.

2. Om du skulle vara nervös nu, eller om du skulle göra något du vet att du blir nervös av, vart i din kropp skulle du känna av nervositeten mest? I benen? Armarna? Magen? Eller kanske bröstet? 

3. När du upptäckt vart din nervositet känns, notera hur känslan rör sig. Kom ihåg att alla känslor måste röra på sig i din kropp för att du ska kunna känna dem. Följ känslan och känn efter åt vilket håll den snurrar.

4. Använd nu din hand och ta tag i känslan där den är. Lyft ut den ur kroppen och vänd upp och ner på den. Stoppa sedan in den igen.

5. När du nu vet åt vilket håll känslan snurrar åt, snurrar du känslan åt andra hållet. Snurra, snurra och snurra... Fortsätt i ungefär en minut.

Så fort nervositeten uppstår igen: ta ut den stoppa in den och snurra den åt motsatt håll.

Läs mer om hur du kan anlita Stefan Pettersson som din egen mentala tränare >>

Läs vanliga frågor och svar om att anlita Stefan som mentala tränare >>

Tillbaka till alla tips >>

Fler tips för mental träning:

Stefans fyra små övningar publicerade i Aftonbladet >>

Lär dig en enkel övning för att slappna av >>

Lär dig förstå hur språket styr dina känslor >>

Ta kontroll över din nervositet >>

Lär dig att hitta och bevara en positiv känsla >>

Lär dig att hitta och behålla flytet (The Flow) >>

Lär dig att skapa en känsla av självförtroende >>

Använd rätt måttstock för dina prestationer >>

Lär dig att radera ut ett misstag och gå vidare >>

Ta kontrollen över dina mentala processer >>

Lär dig att bryta negativa känslor och tillstånd >>

Förbättra din självbild >>

Skaffa mentalt övertag på din motståndare >>

100 % fokusering när det gäller >>

Träna dig mentalt och spela drömgolf >>

Bota din puttfrossa - Yips >>

Varför är du olycklig? >>

Fler tips i coachens alla nyhetsbrev:

Klicka här för att gå till nyhetsbreven >>




Mental tränare och mental coach Stefan Pettersson

"När du är nervös, vart i din kropp känner du av nervositeten mest? För att känna det ordentligt gäller det att du är uppmärksam och noterar det nästa gång du är nervös."

Kontakta Stefan >>


Stefan Pettersson · Blåbärsstigen 39 · 144 37 Rönninge · 08-532 553 70 · coaching@stefanpettersson.se
SITE MAP - Träna Mentalt: Lär dig en enkel övning för att slappna av l Lär dig förstå hur språket styr dina känslor l Ta kontroll över din nervositet l Lär dig att hitta och bevara en positiv känsla l Lär dig att hitta och behålla flytet (The Flow) l Lär dig att skapa en känsla av självförtroende l Använd rätt måttstock för dina prestationer l Lär dig att radera ut ett misstag och gå vidare l Ta kontrollen över dina mentala processer l Lär dig att bryta negativa känslor och tillstånd l Förbättra din självbild l 100 % fokusering när det gäller l Varför är du olycklig? Ta bort mental blockering:Karriär & framgång l Organisationer Övrigt: Om mental träning l Referenser l Kontakt l Kom på öppet informationsmöte l Nyhetsbrevet Sikta högre l Utbildad av Paul McKenna
Capotondi.se och Sökmotortjänster